Pomorska Regionalna Organizacja Turystyczna

  • Karol Okrasa z Pomorskie Prestige
    Sezon jesienno-zimowy w pomorskim z Karolem Okrasą


Podsumowanie kampanii „Ferie bez Smogu”

Kampania Ferie bez Smogu

Według raportu przygotowanego przez Polski Alarm Smogowy jakość i czystość powietrza na pomorskim wybrzeżu należy do najlepszych w kraju. PROT wykorzystał ten fakt, przeprowadzając zimową kampanię promocyjną pod hasłem „Ferie bez Smogu”, zrealizowaną w mediach społecznościowych oraz w systemie Google Adwords. Zasięgi kampanii na Facebooku i Instagramie wyniosły ponad 81 tysięcy użytkowników. Reklamy w Google Adwords natomiast uzyskały niemal 3000 kliknięć.

Kampania rozpoczęła się 11 stycznia i sprzężona była z terminami rozpoczęcia ferii zimowych w poszczególnych województwach. Grupą docelową reklam byli mieszkańcy większych miast Polski, borykający się z problem zanieczyszczenia powietrza i smogu (między innymi Kraków, Warszawa, Wrocław czy Konurbacja górnośląska). Przy targetowaniu kampanii brano również pod uwagę dodatkowe czynniki. Był to wiek (przedział 30-55 lat), status rodzinny (rodzice) oraz zainteresowania (podróże, ekologia, ekoturystyka, wakacje nad morzem). Miasta i miejscowości promowane w kampanii „Ferie bez Smogu” to:
– Krynica Morska
– Gdańsk
– Sopot
– Gdynia
– Władysławowo
– miejscowości Półwyspu Helskiego
– Łeba
– Ustka
– Słupsk

Wszystkie reklamy linkowane były do podstron i kategorii na www.pomorskie.travel bądź do dedykowanego kampanii artykułu „Złap oddech w Pomorskim, czyli zdrowe ferie 2018” [link]. Równolegle z kampanią internetową uruchomiono również reklamy graficzne na wyświetlaczach Internetowego Systemu Informacji Turystycznej.

Promocja w Adwords prowadzona była głównie poprzez sieć reklamową Google i wykorzystano w niej reklamy banerowe, zachęcające do rodzinnego przyjazdu nad morze i do, wspomnianych wcześniej, pomorskich miejscowości. W kampanii zrealizowanej w mediach społecznościowych skupiono się na 2 serwisach – Facebooku oraz Instagramie i wykorzystano kilka metod reklamowych – Zasięg, Reakcje, Kierowanie Ruchu na stronę www.pomorskie.travel, Rozpoznawalność Marki oraz promocję w komunikatorze Messenger.  Dzięki takiemu podziałowi kampanii, możliwe było jak najszersze dotarcie do użytkowników z grupy docelowej.

 

Polityka Prywatności
Pomorska Regionalna Organizacja Turystyczna © 2018
Pomorska Regionalna Organizacja Turystyczna