Pomorska Regionalna Organizacja Turystyczna

  • Karol Okrasa z Pomorskie Prestige
    Sezon jesienno-zimowy w pomorskim z Karolem Okrasą


Poznań z widokiem na Pomorskie

poznan z widokiem na pomorskie thumb

Mieszkańców Poznaniu intrygowały kolorowe lunety widokowe, jakie stanęły w pięciu punktach miasta. Zaskoczenie było tym większe, że patrząc przez każdą z nowych lunet można było zobaczyć … morze!  To jednak nie pomyłka ani niezwykłe osiągnięcie optyki, lecz akcja promocyjna Województwa Pomorskiego, zachęcająca do odwiedzania Pomorza bez względu na porę roku.
  Akcja „Poznań z widokiem na… Pomorskie” zorganizowana została przez Pomorską Regionalną Organizację Turystyczną (PROT) w związku z odbywającymi się w Poznaniu Targami Regionów i Produktów Turystycznych Tour Salon 2012.
   Pomorskie od lat kojarzone jest głównie z letnim wypoczynkiem nad morzem, ale organizatorzy akcji zapewniają, że region posiada wiele ciekawych ofert i propozycji, które idealnie sprawdzają się właśnie wiosną, jesienią czy zimą. – Warto brać udział w targach turystycznych, ale równolegle staramy się stosować inne, niestandardowe formy promocji, w tym osadzone w przestrzeni miejskiej. Tym razem „wychodzimy na miasto” z lunetami – tak, by dotrzeć do jak najszerszej grupy odbiorców – mieszkańców Poznania, Wielkopolski oraz odwiedzających miasto – wyjaśnia ideę akcji Marta Chełkowska, Prezes Zarządu PROT.
   Pomorskie lunety nie są jednak zwykłymi lunetami widokowymi, jakie spotyka się często nad Bałtykiem i przez które – po wrzuceniu monety – można podziwiać odległe panoramy. Na zamontowanych wewnątrz ekranach wyświetlane są bowiem specjalne pokazy slajdów prezentujących uroki regionu pomorskiego z perspektywy różnych pór roku, a kolorystyka lunet – zielona, żółta, czerwona, niebieska – nawiązuje bezpośrednio do konkretnego sezonu. Lunety te są też zdecydowanie większe od tych tradycyjnych i – co najważniejsze – korzystanie z nich jest bezpłatne.
   – Poprzez nasze kampanie i akcje promocyjne staramy się przełamywać automatyczne, niemal stereotypowe postrzeganie regionu przez pryzmat słońca, plaży i lata  – deklaruje Marta Chełkowska, Prezes Zarządu PROT – Akcja z makietami lunet podczas tegorocznych targów Tour Salon jest więc kolejną formą inspirowania turystów do przyjazdów na Pomorze niezależnie od pogody, także poza szczytem sezonu turystycznego. Atrakcji jest naprawdę mnóstwo, a wartość niektórych z nich zmienia się wraz ze zmieniającą się aurą – podkreśla prezes Chełkowska.
    Lunety ustawione były od 21 do 28 października na ulicach miasta, w czterech najbardziej uczęszczanych punktach (przed gmachem Opery, przy Starym Browarze, na Placu Wolności, przed wejściem wschodnim na tereny MTP). przez piątą na Pomorze mogli zaglądnąć odwiedzający targi Tour Salon.
  Pomorska Regionalna Organizacja Turystyczna przygotowała konkurs, na którego zwycięzców czekały 4 bilety na przelot do Gdańska i z powrotem. To jednak nie koniec atrakcji, jakie przygotowało w tym roku województwo pomorskie. Wszyscy, którzy odwiedzili jego stoisko na targach Tour Salon  mogli wziąć udział w konkursie, w którym do wygrania były pakiety na weekendowy wypoczynek w najciekawszych zakątkach regionu.
Akcja spotkała się z pozytywnym odbiorem nie tylko wśród mieszkańców Poznania lecz także branży i środowiska turystycznego, a ekwiwalent medialny z akcji oszacowany został na poziomie 56 tys. zł.
   Akcję „Poznań z widokiem na … Pomorskie” realizuje na zlecenie PROT Agencja Promocji Miast i Regionów, według swojego autorskiego pomysłu.
   Dokładne lokalizacje lunet:
• przed gmachem Opery – na ulicy Fredry przy skrzyżowaniu z Aleją Niepodległości
• przy Starym Browarze – na ulicy Półwiejskiej, przy skrzyżowaniu z Krakowską
• na Placu Wolności, naprzeciwko Fontanny Wolności
• przed wejściem wschodnim na teren Międzynarodowych Targów Poznańskich (naprzeciwko Mostu Dworcowego, u zbiegu ulic Głogowskiej i Roosvelta)
• na targach Tour Salon – w holu wschodnim

Polityka Prywatności
Pomorska Regionalna Organizacja Turystyczna © 2018
Pomorska Regionalna Organizacja Turystyczna