Pomorska Regionalna Organizacja Turystyczna

  • Karol Okrasa z Pomorskie Prestige
    Sezon jesienno-zimowy w pomorskim z Karolem Okrasą


Gdańsk Pomorskie Culinary Prestige

gdansk pomorskie culinary prestige thumb

Turystyka kulinarna stanowi obecnie jeden z wiodących trendów motywujących do przyjazdu. Potencjał Gdańska i całego Pomorza w tym zakresie jest niezaprzeczalny, co dało impuls do zainicjowania nowego projektu marketingowego. Gdańsk-Pomorskie Culinarny Prestige jest platformą integrujacą i promującą ofertę jakościowych kulinariów województwa pomorskiego. Jego pomysładawcą jest Pomorska Regionalna Organizacja Turystyczna (PROT), projekt realizowany jest w partnerstwie z Miastem Gdańsk i przy udziale branży gastronomicznej.

W roku 2014 zrealizowano szereg działań o charakterze analitycznym i wdrożeniowym. Wszystko po to, aby profesjonalnie i obiektywnie przeanalizować potencjał kulinariów regionu, stworzyć platformę współpracy oraz rozpocząć wspólne działania, które wpływają na zwiększenie zysków dla branży, jak i budowanie silnej, rozpoznawalnej marki regionu na arenie międzynarodowej. Jednym z podstawowych celów projektu jest wypromowanie tych restauracji, kótre mogą stanowić wizytówkę kulinarną Gdańska i Pomorskiego na perspektywicznych i wymagających  rynkach:  skandynawskim, zachodnioeuropejskim oraz wśród turystów z Polski poszukujących jakościowej oferty gastronomicznej.

Projekt wspierają Slow Food Pomorze oraz Akademia Kulinarna Fumenti, pomagając wytypować restauracje, które spełniają ściśle określone kryteria bazujące na regulaminie międzynarodowego stowarzyszenia Slow Food. W procesie selekcji brane są pod uwagę takie aspekty jak: wykorzystanie regionalnych składników, współpraca z lokalnymi dostawcami, sezonowość menu, jakości obsługi, a nawet wystrój i sposób podawania potraw. Bardzo ważna jest również osoba szefa kuchni, którego autorskie podejście do tradycji i regionalnego produktu powinno być dla gości gwarancją szczególnego przeżycia kulinarnego.

Projekt jest częścią szerszego programu promocji jakościowych usług przemysłu czasu wolnego typu premium, prowadzonego pod hasłem Pomorskie Prestige. Docelowo obejmie takie obszary jak: golf &amp. yachting, amber &amp. design, spa &amp. medical, shopping &amp. lifestyle. Punkt wyjściowy stanowią  jednak kulinaria.

Aktualnie partnerami projektu jest 28 restauracji z regionu pomorskiego, które gotują w zgodzie z filozofią projektu i serwują autorskie dania na najwyższym europejskim poziomie. Udział w projekcie zapewnia restauracjom możliwość bezpłatnego skorzystania z wielu narzędzi promocyjnych. Główną platformą informacyjną projektu jest blog tematyczny poświęcony luksusowej ofercie turystycznej regionu dostępny pod adresem www.pomorskie-prestige.eu, który spięty jest z kanałami społecznościowymi i pozycjonowany na docelowe rynki.  W ramach projektu realizowany jest szereg działań promocyjnych na rynku krajowym jak i zagranicznym, w tym organizacja wizyt studyjnych dla blogerów i dziennikarzy, współpraca z tour operatorami i przewoźnikami, działania o charakterze publicity, akcje PRowe.

Pomorskie Culinary Prestige działa jak parasol marki, który obejmie całość jakościowej oferty kulinarnej Pomorskiego.  Rozpoczynając od  restauracji, przez targi żywności regionalnej, kalendarz markowych imprez kulinarnych, na producentach i warsztatach kulinarnych skończywszy. Pod marką projektu mogą być również realizowane działania własne innych miast czy subregionów, które nadadzą spójny ton komunikacji marki kulinarnej Pomorskiego np. Malbork-Pomorskie Culinary Prestige czy Kaszuby-Pomorskie Culinary Prestige. 

Realizację projektu wsparło finansowo Ministerstwo Sportu i Turystyki, a oficjalnie jego uruchomienie nastąpiło  28 marca 2014 w czasie odbywającej się w Gdańsku Konferencji Nowe Trendy w Turystyce. Jeden z paneli tematycznych w całości poświęcony został turystyce kulinarnej na Pomorzu, a w szczególności  możliwościom rozwoju projektu Pomorskie Culinary Prestige. W spotkaniu i żywej dyskusji na temat roli kulinariów w turystyce udział wzięli nie tylko specjaliście marketingu terytorialnego ale również wybitni pomorscy szefowie kuchni, restauratorzy oraz media. Projekt ma na celu integrację branży gastronomicznej i turystycznej  dlatego wieczór poprzedzający konferencję, organizatorzy projektu oraz szefowie spędzili przy jednym stole rozmawiając i degustując potrawy przygotowane wspólnie pod okiem dwóch szefów kuchni: Adama Woźniaka z Mercato Hilton Gdańsk i Przemka Formeli z Koziego Grodu.

Zainteresowane partnerstwem restauracje zapraszamy do kontaktu!

Koordynator projektu:

Izabela Koch

i.koch@prot.gda.pl, tel. +48 732 70 45

Polityka Prywatności
Pomorska Regionalna Organizacja Turystyczna © 2018
Pomorska Regionalna Organizacja Turystyczna