Pomorska Regionalna Organizacja Turystyczna

  • raport z działań 2017
    Sprawozdanie z działalności PROT w 2017 r.


#VisitPoland – efekty wizyty hiszpańskich youtuberów

wizyta youtuberów

Pomorskie w dniach 4-8 czerwca Pomorskie odwiedził Pau Clavero, hiszpański youtuber publikujący swoje filmy jako Clavero. Wizyta studyjna zrealizowana przez Pomorską Regionalną Organizację Turystyczną zorganizowana została w ramach akcji #VisitPoland we współpracy z Ministerstwem Sportu i Turystyki oraz Polską Organizacją Turystyczną.

Wizyta w Pomorskim jest szansą na pokazanie odbiorom piękna i ciekawej oferty regionu. Współpraca z twórcami internetowymi o szerokim zasięgu i dużej liczbie zaangażowanych odbiorców umożliwia stworzenie takich treści, które zaprezentują Pomorskie widzom z całego świata jako piękne i atrakcyjne miejsce. Liczba subskrybentów kanału prowadzonego przez Clavero na youtube.com wynosi 424 000 a średnia liczba wyświetleń każdego materiału ponad 200 000.

Na potrzeby wizyty przygotowany został dedykowany program, w ramach którego zaprezentowane zostały atrakcje miejskie jak i walory przyrodnicze regionu. Gość odwiedził Gdańsk, Sopot i Gdynię ale także Malbork, Półwysep Helski, Chmielno i Ostrzyce.

„Największe wrażenie zrobiło na mnie bogactwo przyrodnicze i piękno krajobrazów regionu.” podsumował Pau Clavero.

Do tej pory na kanale internetowym Clavero pojawiły się dwa filmy:

Pierwszy , w ciągu  12 dni wyświetlony został ponad 110 000 razy i uzyskał 15 000 polubień. Film prezentuje Zamek w Malborku, Krajobrazy Kaszub w tym Chmielna, Gdynię, Śródmieście Gdańska oraz molo w Sopocie.

Drugi film w ciągu dwóch dni od publikacji zanotował ponad 87 000 wyświetleń i 13 000 polubień. W tym materiale znalazły się głownie treści prezentujące uroki i krajobrazy Półwyspu Helskiego oraz Śródmieście Gdańska i Teatr Szekspirowski.

Influencer marketing jest dziś jednym z najskuteczniejszych narzędzi promocyjnych. Dzięki kanałom medialnym youtuberów przekaz internetowy może trafić niemal do nieograniczonej liczby odbiorców i postrzegany będzie jako bardziej wiarygodny od tego, jakim dysponują tradycyjne media.

 

 

Pomorska Regionalna Organizacja Turystyczna © 2017
Pomorska Regionalna Organizacja Turystyczna