Pomorska Regionalna Organizacja Turystyczna

  • Karol Okrasa z Pomorskie Prestige
    Sezon jesienno-zimowy w pomorskim z Karolem Okrasą


Pomorskie w mediach – podsumowanie organizacji wizyt studyjnych w pierwszym półroczu 2017

parlen 670

Pomorskie w mediach – podsumowanie organizacji wizyt studyjnych w pierwszym półroczu 2017

 

Organizacja wizyt studyjnych dla dziennikarzy czy blogerów to wciąż jedno ze skuteczniejszych narzędzi marketingu terytorialnego.  Wielomilionowe zasięgi, wiarygodny przekaz, jak i efektywność ekonomiczna to tylko niektóre zalety. Różnorodność tematyczna mediów pozwala zaprezentować potencjał regionu z różnych perspektyw, a tym samym dotrzeć do różnych grup odbiorców. Wizyty studyjne to również świetna okazja do zaproszenia tour operatorów pakietyzujących ofertę przyjazdową.

W pierwszym półroczu zrealizowanych zostało łącznie 25 wizyt studyjnych ukierunkowanych zarówno na rynki priorytetowe takie jak Szwecja, Norwegia, Dania i Niemcy jak również destynacje z którymi uruchamiane są nowe połączenia lotnicze. Dlatego też PROT mocno zaangażował się w organizację podroży studyjnej dla blogerki izraelskiej Tal Ironi ( www.ironital.com o zasięgu 48 000 odwiedzających) a także w związku z wejściem na rynek przewoźnika KLM i uruchomieniem  połączenia z Amsterdamu  z dwoma tour operatorami Sunair i DeJong Intra oraz dziennikarzami turystycznymi z magazynów Travelution i Travelpro.   Spory nacisk położony jest również na promocję regionu w USA czy Chinach.  Blogi www.hopscotchtheglobe.com oraz Inspired Citizen www.inspiredcitizen.com pozwolą zaprezentować amerykańskim czytelnikom zarówno ofertę turystyczną jak i dziedzictwo kulturowe regionu, natomiast we współpracy z Konsulatem Polskim w Szanghaju z sukcesem zrealizowane zostały również dwie wizyty przedstawicieli chińskich mediów, tym największego portalu turystycznego w Szanghaju  www.sinatrvel.com (6 mln wyświetleń).

Kultura, kulinaria, oferta dla dzieci  czyli wizyty z motywem przewodnim

Wizyty studyjne coraz bardziej sprofilowane są na konkretne tematy. Takie podejście determinuje przede wszystkim stale specjalizujący się  rynek mediów, jak również zainteresowanie odbiorców konkretnymi motywami spędzania czasu.

Dlatego też wizyta redaktora  duńskiego magazynu lotniskowego Billund Airport  (nakład 25 tys., liczba czytelników 100 tys.)  ukazała region jako interesującą destynację rodzinną i jego przygotowanie pod względem obsługi najmłodszych turystów. Prezentacja oferty w magazynie lotniskowym pozwoli dotrzeć z ofertą do pasażerów duńskiego lotniska, które połączone jest z Gdańskiem  bezpośrednim połączeniem realizowanym liniami Wizzair.

Z kolei dziennikarka kulinarna z Wielkiej Brytanii publikująca w brytyjskich serwisach www.yahoo.com (codzienny szacowany zasięg 16 mln użytkowników) oraz www.thedailymail.com skupiła się na produktach regionalnych  i poznała tradycyjne pomorskie smaki. Motyw kulinariów pojawił się również w podróży zorganizowanej dla włoskiego miesięcznika „Italia a tavola” (nakład 60 000 egzemplarzy, liczba czytelników wydania internetowego 500 000), a atrakcje kulturowe i przyrodnicze szeroko zaprezentowane zostały czytelnikom magazynu „Caravan e Camper” (50 000 czytelników)  oraz www.affaritaliani.it (3 mln użytkowników miesięcznie). Niezwykle cenną publikację stanowić będzie relacja w La Stampie (nakład 500 tys egzemplarzy), która związana będzie z prezentacją potencjału oferty kulturowej regionu. Natomiast za pośrednictwem prestiżowego magazynu dla kobiet Tandezza Magazine udało się dotrzeć z ofertą obiektów spa&welnness do ponad 30 tys. czytelniczek.

Coraz większym zainteresowaniem cieszy się szeroko pojęta oferta slowlife, która pozwala zaprezentować potencjał miejsc oddalonych od zgiełku dużych miast. Na zaproszenie PROT dziennikarze lifestylowi ze Szwecji i Norwegii poznali uroki takich miejsc jak:  Przywidz czy Kościerzyna oraz zwiedzili Powiśle. Z kolei fiński magazyn  Eeva Magazine umożliwi dotarcie z ofertą agroturystyki do ponad 370 000 czytelników, a szwedzki Alt om resor www.alltomresor.se (ponad 260 tys. czytelników) odkrywał dziedzictwo kulturowe i tradycje lokalne.

Aktywnie i z pomysłem

Pierwsze półrocze zaowocowało również wizytami z rynku hiszpańskiego. Dziennikarze tygodnika Hola ( nakład 500 tys, dodatek podróżniczy 120 tys) oraz Viajar (nakład 30 tys egzemplarzy) odkrywali atrakcje turystyczne największych  miast oraz zapoznawali się z ofertami skierowanymi do entuzjastów żeglarstwa śródlądowego.

Kontynuowana jest również współpraca w polami golfowymi. Potencjał regionu w tym zakresie sukcesywnie prezentowany jest zarówno dziennikarzom ale i tour operatorom. W ostatnim czasie goszczeni zostali przedstawiciele Golfevent Danmark oraz Starttiden Golfresor a także duńscy dziennikarze golfowych magazynów Media Golfavisen. Również w porozumieniu z partnerami ze Sierra Golf Club oraz Sand Valley oferta łącząca odkrywanie atrakcji Trójmiasta oraz grę w golfa zaprezentowana została przedstawicielom międzynarodowych federacji golfowych. Goście docenili wysokie standardy obiektów oraz bogatą ofertę turystyczną  uzupełniającą pobyt golfowy.

Ofertę regionu pomorskiego jako destynacji przyjaznej kamperzystom i miłośnikom caravaningu umożliwiła wizyta przedstawiciela belgijskiego magazynu Kampeertoerist (nakład 4000 egzemplarzy). Możliwości wypoczynku w rejonach oddalonych od Trójmiasta zaprezentowane zostały także dziennikarzom magazynów L’Avenir -Deuzio , (nakład 90 tys. egzemplarzy), Luxemburg Wort (nakład 62 tys. egzemplarzy) oraz autorce popularnego bloga www.livingbythesea.be ( 22 tys. unikalnych użytkowników,  14.500 subskrybentów newslettera ).
Wizyty krajowe

Nie bez znaczenia jest również rynek krajowy. Do odkrywania kulinariów zaproszono dziennikarki Magazynu Usta oraz branżowego magazynu Food Serwis a prawy brzeg Wisły eksplorowali blogerzy z jednego z największych polskich blogów turystycznych www.ruszajwdroge.pl . Wizyta studyjna, ukazująca atrakcje tych większych ale także mniej znanych atrakcji Powiśla i Żuław pozwoliła czytelnikom bloga codziennie zapoznawać się z wartymi odwiedzenia miejscami. Materiały powstałe dzięki wizycie na Powiślu i Żuławach dotarły do 23 tys.  odbiorców a ich planowany zasięg sięgnie 120 tys.
Wszystkie wizyty odbywają przy aktywnej współpracy z  Zagranicznymi Ośrodkami POT, jak i partnerami z regionu. Inwestycja w takie rozwiązania zwraca się w bardzo szybkim czasie. Szacuje się, że relacje i przekaz medialny pozwoli objąć swym zasięgiem nawet kilka mln. Odbiorców. Wszelkie pojawiające się relacje sukcesywnie dodawane są na stronę do zakładki efekty wizyt studyjnych

Polityka Prywatności
Pomorska Regionalna Organizacja Turystyczna © 2018
Pomorska Regionalna Organizacja Turystyczna