Pomorska Regionalna Organizacja Turystyczna

  • Karol Okrasa z Pomorskie Prestige
    Sezon jesienno-zimowy w pomorskim z Karolem Okrasą


Pomorskie podbija rynek włoski – podsumowanie sezonu 2015 i 2016

pomorskie podbija rynek wloski podsumowanie sezonu 2015 i 2016 thumb

Sezon 2015 i 2016 obfitował w szereg działań promocyjnych pomorskiego na rynku włoskim.
Zaczęło się tygodniem pomorskim (01-07.06.2015) podczas światowej wystawy EXPO 2015
w Mediolanie, gdzie odwiedzający mieli okazję poprzez dedykowane włoskim turystom videoklipy poznać ofertę turystyczną regionu.  Jednak Włoscy odbiorcy nie tylko oglądali, ale też smakowali regionalnej kuchni poprzez specjalnie przygotowane degustacje. EXPO było również doskonałą okazją do pogłębienia kontaktów biznesowych.

Rozbudzenie zainteresowania regionem pomorskim w Mediolanie poskutkowało realizacją (16-18.06.2015) wizyty dla 9 touroperatorów z Włoch, podczas której odbiorcy mieli możliwość bezpośrednio przekonać się o potencjale regionu. W ramach 3-dniowego pobytu przedstawiona została oferta turystyczna i biznesowa poprzez obiekty kultury, atrakcje turystyczne, możliwości biznesowe bazy hotelowej. Touroperatorzy reprezentowali następujące biura podróży jak: Rialto Viaggi, Abaco Viaggi, Alma Travel, Effatta Tour, Sunsplash Travel, Aurora Viaggi, Planetario Viagg, Scene del Mondo, Boscolo Tour.

Region pomorski nie umknął uwadze również mediom włoskim, co przełożyło się na realizację 3 wizyt studyjnych w roku 2015. Pierwszą dla magazynu Nautica (25.07-01.08) – najważniejszego magazynu dot. żeglugi na rynku włoskim, podczas której poprzez mariny, sporty wodne, możliwości transportu morskiego oraz tematyczne muzea zaprezentowany został potencjał morski regionu. Natomiast na 22-25.08 zaplanowana została wizyta dziennikarzy lifestylowych  magazynu “Io Donna” (1 000 000 czytelników) oraz dziennika “Corriere della Sera” (ponad 400 000 nakładu). Wizyta obfitowała w spotkania z ciekawymi ludźmi a także ukazała  lifestylowy charakter pomorskiego poprzez zielone bulwary, piaszczyste plaże zachęcające do długich spacerów, a także gwarne okolice sopockiego mola, modne kluby oraz filmowe i muzyczne festiwale niepozwalające o sobie zapomnieć.  Pomorskie w dniach 07-13.09 odwiedziła również reporterka jednego z najważniejszych programów telewizji RAI dot. turystyki – Falde di Kilimangiaro (2 000 000 oglądalności), gdzie z kamerą odwiedziła atrakcje turystyczne Gdańska, Sopotu, Gdyni oraz Kaszub.http://www.rai.tv/dl/RaiTV/programmi/media/ContentItem-db05ca40-9604-4d5b-8ae3-bc7b0ada7b74.html#p=0

Natomiast rok 2016 przyniósł szereg efektów po realizacji wizyt studyjnych w roku 2016 w postaci artykułów prasowych w mediach włoskich:
• Majowy artykuł pod tytułem: “Danzica” (Gdańsk) autorstwa Roberto Copello w wydaniu internetowym czasopisma “Class” adresowanego do świata biznesu „…żeby zmienić zdanie do Gdańska musisz pojechać. Albo słuchać tych, którzy do Gdańska pojechali (choćby tylko służbowo) i z tego miasta wrócili pełni entuzjazmu, opowiadając o mieście piękniejszym nawet od najpiękniejszych polskich miast, jak Kraków, Warszawa, Poznań  i Wrocław…”. (www.classlife.it/2016/05/03/danzica/).

• Warto również wspomnieć o lipcowym artykule “Sopot, l’aria serena del Baltico” (Sopot – spokojna aura Bałtyku), autorstwa dziennikarki Francesca Piana, który ukazał się na portalu Neos –  stowarzyszenie włoskich dziennikarzy podróżniczych, wiec przekaz trafił do najliczniejszej grupy dziennikarzy, którzy we Włoszech  zajmują się tą tematyką.
W tym artykule warto podkreślić, że dziennikarka Francesca Piana wybiera Sopot jako bazę i z Sopotu rekomenduje wycieczki do Gdańska, do Gdyni oraz do Pruszcza Gdańskiego i Malborka. http://neosnet.it/2016/07/13/polonia-sopot-la-grande-spa-del-baltico/.

• Dziennikarka Francesca Piana przygotowuje również kolejny artykuł o Gdańsku do prestiżowego miesięcznika podróżniczego “Bell’Europa”, który pojawi się wraz z otwarciem Muzeum Drugiej Wojny Światowej.

• W lipcu opublikowany został również artykuł pod tytułem: “Danzica, porto della libertà” (Gdansk – port wolności) autorstwa Roberto Copello pod pseudonimem Agnese Flor „…”Gdansk jest cudownym miastem. Tak jest z różnych powodów.- historycznych i artystycznych, politycznych i gospodarczych, wojennych i związkowych, kościelnych i portowych, ale przede wszystkim on jest nim dlatego, ze to było zawsze miasto wolne i nieposkromione, które zawsze chciało chronić swoja niezależność…”. Cały artykuł podkreśla walory Gdańska, Sopotu i Gdyni. Dodatkowo artykuł pojawił się również w specjalnym wydaniu  “Luoghi dell’Infinito” poświęconym Polsce , który opublikowany został z okazji Światowych Dni Młodzieży. “Luoghi dell’Infinito”. Miesięcznik ukazuje się razem z gazetą “L’Avvenire”, najbardziej prestiżowym i rozpowszechnionym dziennikiem katolickim we Włoszech.   https://www.prot.gda.pl/upload/files/danzica9(1).pdf

• Natomiast 12.07.16 w dzienniku mediolańskim z zasięgiem ogólnowłoskim  “Il Giornale” należącym do imperium Berlusconiego opublikowany został artykuł “Le meraviglie di Danzica” (Gdańskie cuda). Artykuł rekomendował czytelnikom 4-dniową wycieczkę do Trójmiasta i Malborka. (http://www.ilgiornale.it/news/mondo/meraviglie-danzica-1284322.html), Warto dodać, iż artykuł bazował na materiałach przygotowanych przez Roberto M. Polce – gdańskiego przewodnika turystycznego z pochodzenia Włocha, mieszkającego w Gdańsku, artykuł był obecny zarówno w wersji internetowej jak i drukowanej (140.000 nakładu). Efektem tej publikacji jest realizacja 4-dniowej wizyty dla czytelników w regionie pomorskim (30.09 – 04.10) dla 150 turystów z Włoch. W wycieczce będą również uczestniczyć: redaktor odpowiedzialny za stronę podróżniczą gazety Stefano Passaquindici oraz redaktor naczelny Angelo Allegri.

Powyższe efekty medialne motywują do organizacji kolejnych wizyt studyjnych w roku 2016.
W dniach 22-25.07.16 gościliśmy w  regionie pomorskim dziennikarza Matteo Alvisi, którego artykuł ukaże się w trzech najważniejszych dziennikach we Florencji (La Nazione), Bolonii (Il Resto del Carlino) i Mediolanu (Il Giorno) – łącznie 390.000 egz. nakładu. Dzienniki te docierają swoim zasięgiem  do bogatych regionów Włoch, które dysponują bezpośrednimi połączeniami lotniczymi do Gdańska.  Natomiast w dniach 31 sierpnia – 4 września 2016 Mierzeję Helską odwiedziło 3 gości z Włoch w celu uczestnictwa w evencie „Dinner With a View” organizowanego na plaży w Jastarni przez polską chef Malikę. Pomysłodawczyni tego wydarzenia do współpracy zaprosiła znaną we Włoszech restauracje Alice: chef Viviana Varese, szefowa restauracji Alice Sandra Ciciriello oraz dziennikarkę Sarę Margot reprezentująca jeden z najpopularniejszych we Włoszech miesięcznik lifestylowy „Vanity Fair”. Wizyta dziennikarki tak poczytnego magazynu (nakład: 275.938. zasięg 365.550) nie mogła się obejść bez prezentacji potencjału turystycznego regionu pomorskiego. Dlatego w dniu 02.09.2016 Pomorska Regionalna Organizacja Turystyczna zaprosiła dziennikarkę na tour po 3 najważniejszych aglomeracjach regionu: Gdańska, Sopotu i Gdyni, podczas którego przybliżono wątek kulturowy, kulinarny i lifestylowy. We wrześniu (25-29.09.16) planowana jest wizyta studyjna TV 2000 w Włoch – ogólnowłoska, należy do Konferencji Episkopatu Włoch, więc dociera do rodzin katolickich na terenie całego kraju. W ramach wizyty ekipa zamierza nakręcić 15 minutowy odcinek dot. regionu pomorskiego, który emitowany będzie w programie „Il Mondo Insieme”.

Dodatkowo stale prowadzona jest komunikacja z mediami włoskimi poprzez wysyłkę newslettera (350 adresów) informującego o najciekawszych wydarzeniach i atrakcjach w regionie pomorskim.

Wszystkie działania promocyjne dedykowane rynkowi włoskiemu mają na celu umacnianie marki Pomorskie a także wzrost inwestycji zagranicznych oraz zwiększenie ruchu turystycznego.

Polityka Prywatności
Pomorska Regionalna Organizacja Turystyczna © 2018
Pomorska Regionalna Organizacja Turystyczna